Friday, June 13, 2008

How to Avoid Foods??



Oleh kerana aku pn da xtaw nk letak info ape kt blog aku ni… melaenkan crite2 kesah2 boring aku jek.. so, it’s better I put this article… not really interesting but ok la.. so then let’s take a look… berikut trdpt 3 tips utk mghadapi godaan makanan:

  1. Jangan terpengaruh dengan pndangan mata. Fikir dan tanya diri anda terlebih dahulu, adakah anda benar-benar ingin menikmati makanan tersebut. (think wisely whether u really damn hungry or not.. haha kalo aku, nmpk sdp je aku balun!)
  2. Minum air dlm kuantiti yang banyak. Bawa air kosong walau ke mana shj anda pergi bg mengelakkan anda minum minuman manis atau berkarbonat. (i’m not often minum air bergas n manis2... slalu if lunch n dinner pn amalkan minum air masak jek.. thnx to my mum coz da latih kitorang mcm tu)
  3. Makan dgn teratur dan lebihkan pengambilan sayur dan buah2an. Namun, jgn abaikan pengambilan sarapan pagi bg mengelakkan anda mkn berlebihan ketika tgh hari. ( i’m more consume fruits rather than vegetables..huhu but currently hard effort to ‘love’ sayur2 ni… breakfast? Lg ar aku jrg bekpez.. bgun tdo wat keje then lunch.. no wonderrrr laa… hadoi)

By then, that’s all… byk lg care yg boleh korg thn godaan mkn2 ni.. cthnya mcm puasa.. haaa kpd yg xganti puasa lg tu cpt2 la ganti! Keh3 =p

p/s to suria: untungla u nk gain weight... hehe org yg nk loss weight je bace ni..

No comments: