Wednesday, May 14, 2008

GoOd NeWs BLoGGeR!


I’ve been read this article yesterday... UiTM sedia tawar kursus penulisan blog- UiTM bersedia memperkenalkan kursus berkaitan pengajian blog dalam usaha membantu pengendali laman blog lebih berwibawa dalam penulisan mereka. Naib Canselor UiTM, Prof. Datuk Seri Dr. Ibrahim Abu Shah berkata, kebebasan media alternatif kini menakutkan kerana mereka boleh menulis tanpa kepakaran dalam bidang pemberitaan, tidak tertakluk kepada etika dan jarang sekali didakwa di mahkamah. “Penulisan blog adalah terbuka dan boleh diceburi oleh sesiapa sahaja berbanding pengamal media tradisional yang memerlukan kelayakan, pengalaman dan latihan. Saya menyokong sepenuhnya cadangan ini (kursus berkaitan blog). Ia amat kena pada masanya. Kita tahu mereka (penulis blog) sudah pandai tetapi ia perlu bagi membantu mereka menjadi blogger yang professional dan beretika,” katanya.


Bestnye… new interesting course… to those yg really2 interested in writing blog (damn seriously), I advised u to take this course.. salurkan talent anda pada tempat yang betul.. but this is only a suggestion, who knows get a good feedback dan direalisasikan pd mase hadapan.. nevertheless, about the job field, I’m not so sure..


** article was taken from Utusan Malaysia 13 Mei 2008**

3 comments:

KA said...

aku rasa kan...course ni ditubuhkan selepas memetik kata-kata khairy jamaludin dalam mesyuarat umno yang lepas yang mengatakan blogger adalah beruk @ monyet...tu semua gara2 dia banyak dikutuk dalam penulisan blog..apahal dia nak marah...itu kan freedom of expression..

lagi satu maybe sebab pasal raja petra yang kena tahan baru2 ni sebab menulis pasal kes pembunuhan altantuya yang melibatkan najib kot...so nak overcome blogger dari menulis sesuka hati then diaorang pun sediakan course ni...tu in my opinion la...

Paan Jr said...

Ko amk la. .tgglkn law ko ek.hak3

HaWa DArLidA said...

ciit paan ampeh ko.. hahah

betol mimi.. raja petra tu kne tgkap kn? tp da lepas then.. tu la psl rmai yg tulis blog ni tendency ke arah politic... so dangerous... i won't take risk.. xnk wat stupid mistake sbb trlalu extreme smpai kne ban... wowowow not me... =p